SportScheck, Yerel Envanter Reklamları Sayesinde Mobil Platformdan Alışveriş Yapan Kullanıcılar Üzerinde Büyük Bir Başarıya İmza Atıyor

Milyonlarca koşu, yürüyüş, paten veya snowboard tutkunu, her yıl Almanya'nın lider spor ürünleri satıcısı [SportScheck]'ten (https://www.sportscheck.com/) alışveriş yapıyor. "Sürekli hareket halinde olanların buluşma noktası" SportScheck; geleneksel katalogları, hatırı sayılır büyüklükteki dijital mağazası, mobil uygulaması ve Almanya'nın dört bir yanında faaliyet gösteren şubeleriyle müşterilerine hem dijital ortamda hem de mağazada alışveriş yapabilme özgürlüğü sunuyor.

Hakkında

  • "Sürekli hareket halinde olanların buluşma noktası" SportScheck, Almanya'nın önde gelen spor ürünleri satıcısıdır. 500 markadan 36.000'in üzerinde, geniş bir ürün yelpazesine sahiptir.

  • Genel Müdürlük: Unterhaching, Almanya.

  • www.sportscheck.com

Hedefler

  • Çok kanallı alışveriş yapan müşterilere sorunsuz bir alışveriş deneyimi sunmak.

  • Belirli bir maliyet-gelir oranı dahilinde mağaza ziyaretlerini ve geliri artırmak.

  • Üzerine yatırım yapılan arama çalışmalarının mağaza ziyaretlerini artırmasını ve offline gelir getirmesini sağlamak.

Yaklaşım

  • Alakalı ve konuma özgü ürün bilgileri sayesinde kullanıcılara erişmek için yerel envanter reklamları kullanıldı.

  • Gerçek mekanda faaliyet gösteren tüm mağazalarda coğrafi hedefleme üzerinden yerel envanter reklam kampanyaları oluşturuldu ve mobil teklifler yükseltildi.

  • Mağaza ziyaretleri ve gelir üzerindeki etkiyi ölçmek için mağaza ziyareti dönüşümleri ve Google Analytics'in kullanımı benimsendi.

Sonuçlar

  • Sürekli yapılan mağaza ziyaretleri oranında, mağaza ziyaretleri %108 arttı.

  • Yerel envanter reklamlarından gelen trafiğin kazandırdığı offline gelir iki kattan fazla artış gösterdi.

Şirket, alışveriş yapan müşterilerin çoğunun dijital e-ticaret sitesiyle gerçek mekanda faaliyet gösteren mağazası arasında mekik dokuduğunu fark etti. Müşteriler genellikle [ürünleri internet üzerinden araştırıp buluyor, ardından da ürünü satın almak için mağazaya gidiyordu] (https://www.thinkwithgoogle.com/consumer-insights/mobile-search-consumer-behavior-data/). Bu da SportScheck'in pazarlama ekibini, müşterilerle tüm kanallar üzerinden etkileşime geçmenin, onlara ulaşmanın ve davranışlarını ölçmenin yeni yollarını aramaya itti.

[Yerel envanter reklamları] girin (https://support.google.com/merchants/answer/3057972?hl=tr).

Hareket halindeyken arama yapan kullanıcıların dikkatini çekmek için yerel envanter reklamlarını kullanma

Önemli bir yarışa hazırlanan bir bisikletçi hayal edin. Son antrenmanında tekeri birden patlıyor. Acilen yeni bir tekere ihtiyacı var. Yarıştan bir önceki gün kahvaltı yapmak için dışarı çıktığı esnada cep telefonundan yakınındaki mağazalarda işine yarayabilecek bir ürün olup olmadığına bakıyor. İşte o anda yerel envanter reklamları, bisikletçinin aradığını sunarak hedefi tam on ikiden vuruyor ve markanın mevcut ürünlerini sergiliyor. Bisikletçi böylece yakınlarda hangi ürünlerin satıldığını öğreniyor, üstelik aradığı ürünü çevrimiçi satın alma şansına sahip oluyor.

SportScheck, mağaza içi envanterinin tamamının tanıtımını internet üzerinden yapmak için her mağazanın bulunduğu yerden en fazla beş kilometre uzaklıkta coğrafi hedefleme ayarlayarak bağımsız yerel envanter reklam kampanyaları yürüttü. Ardından pazarlama ekibi, reklamları hareket halinde olan doğru müşterilerle buluşturduğundan emin olmak için mobil teklifleri yükseltti.

"Çok kanallı bir satıcı olduğumuz için müşterilere her kanaldan ulaşmamız büyük önem taşıyordu. Yerel envanter reklamları, müşterilerimiz internette arama yaptığı zaman alakalı ürün bilgileriyle karşılarına çıkabilmemiz için mükemmel bir fırsat sunuyor."
- Rahel Götz, SportScheck'te Dijital Performans Ekibinin Lideri

SportScheck'in yerel envanter reklamlarından birini tıklayan kullanıcılar, Google tarafından barındırılan "yerel vitrine" yönlendirilir. Bu vitrin, müşterilere güçlü bir dijital vitrin deneyimi sunar. Kullanıcılar, doğrudan vitrin üzerinden yerel mağazanın mevcut envanterini görebilir, fiyatları karşılaştırabilir, çalışma saatlerini öğrenebilir, yol tariflerini bulabilir ve [doğrudan mağazayı arayabilir] (https://support.google.com/adwords/answer/2453991?hl=tr). Müşteriler ürünü satın almaya hazır olduğunda ise işlemlerini SportScheck'in e-ticaret mağazasından, yerel mağazadan ya da "internet üzerinden satın alın, mağazadan teslim alın" seçeneğini kullanarak tamamlayabilir.

SportScheck'in dijital performans pazarlama ekibinin lideri Rahel Götz, "Çok kanallı bir satıcı olduğumuz için müşterilere her kanaldan ulaşmamız büyük önem taşıyordu" diyor. "Yerel envanter reklamları, müşterilerimiz internette arama yaptığı zaman alakalı ürün bilgileriyle karşılarına çıkabilmemiz için mükemmel bir fırsat sunuyor."

Yerel envanter reklamlarının dijital ortamdan fiziksel mağazaya geçiş sürecindeki etkisini inceleme

Yerel envanter reklam kampanyalarını yayınlamanın ardından SportScheck, yeni reklamların müşterileri yerel mağazalara çekme konusunda ne kadar başarılı olduğunu ölçmek için [mağaza ziyareti dönüşümlerini] (https://support.google.com/adwords/answer/6100636?hl=tr) kullandı. Mağaza ziyareti dönüşümleri, bir şirketin arama ağı reklamlarını tıklayan ve daha sonra yerel bir mağazayı ziyaret eden Google kullanıcılarının toplu istatistiklerini ölçer. Bu dönüşümler dijital ortamın, müşterileri satın almaya götüren yolun başından sonuna dek nasıl bir rol oynadığı hakkında markaya net bir fikir verdi.

SportScheck, yerel vitrin sayfasındaki temel metrikleri izlemek için de [Google Analytics]'ten (https://www.google.com/analytics/) yararlandı. Bunların arasında cihaza göre katılan kullanıcıların oranı, tıkla ve ara düğmelerini kullanan ve mağazanın yol tarifini görüntüleyen kullanıcı sayısı gibi metrikler yer alır. Marka, bu analizlerden yararlanıp kampanyalarını sürekli mağaza ziyareti çekecek ve offline satışla sonuçlanacak şekilde optimize etti.

SportScheck, iki kat artan mağaza ziyaretleri ve geliriyle son derece büyük bir başarıya imza atıyor

Kampanyanın başlatılmasından yalnızca yedi hafta sonra SportScheck, mağaza ziyaretlerinde %108 artış gözledi. Yerel envanter reklam kampanyalarından gelen trafiğin offline geliriyse iki kattan fazla yükseldi. Ölçüm formülüne mağaza ziyareti dönüşümlerini de eklemek, markaya [dijital ortamın elle tutulur offline sonuçlar vermede ne kadar başarılı] olduğunu gösterdi (https://www.thinkwithgoogle.com/marketing-resources/omnichannel/gravis-drives-in-store-visits-with-local-inventory-ads/).

SportScheck'in dijital ve offline vitrinleri, artık bambaşka yerlerde olmaktan kurtuldu. Götz, "Yerel envanter reklamları, offline trafiğimizi artırdı ve dijital kampanyalarımızda ekibimize konuma özgü performans verilerini sundu. Böylece bu reklamlar, iki ortamı bir araya getirerek bizi gelişen ve çok kanallı bir satıcı olarak gösterip varlığımızı güçlendirdi." diyerek sözlerini noktalıyor.