Petit Bateau, Dijital Pazarlama Çalışmalarını Optimize Etmek İçin Mağaza Verilerini Google Analytics'le Birleştirdi

Fransız giyim markası Petit Bateau, müşterilerinin dijital ortamdan fiziksel mağazaya geçiş sürecinde ne gibi davranışlar sergilediğini öğrenmek istedi. Google Analytics'ten edindiği analizler sayesinde, mobil cihazlar ve internet üzerinden yapılan alışverişlerin nasıl dönüşüm kazandırdığını ve dijital pazarlama bütçesini nasıl daha iyi paylaştıracağını öğrenebildi.

Hedefler

  • Dijital ortamdan fiziksel mağazaya geçiş sürecinde gösterilen davranışları daha iyi anlayabilmek.

Yaklaşım

  • 36 günlük mağaza içi satış verileri Google Analytics'e yüklendi.

  • Giriş yapmış olan internet sitesi kullanıcılarından gelen trafikle mağazada bağlılık kartı kullanarak yapılan alışverişler eşleştirildi.

Sonuçlar

  • Mağazadan alışveriş yapan müşterilerin %44'ü, mağazada alışveriş yapmadan önceki yedi gün içinde siteyi ziyaret ediyor.

  • Mağazada en fazla harcama yapan müşteriler, ürün satın almadan önce internette 3 kata kadar daha fazla araştırma yapıyor.

  • Mobil cihazları kullanan ziyaretçilerin daha sonra mağazadan alışveriş yapma ihtimali, masaüstü platformdan gelen ziyaretçilere kıyasla %11 daha yüksek. Bu ziyaretçiler ayrıca mağazadaki alışverişlerinde %8 daha fazla harcama yapıyor.

  • Mağaza içi satışlarla beraber, klasik dijital reklam harcamalarına kıyasla reklam harcamalarından 6 kat daha fazla gelir elde ediliyor.

Zorluk

Fransa'daki Petit Bateau müşterileri, 153 adet fiziksel mağaza ve Petit-bateau.fr üzerinden alışveriş yapabiliyor. Marka, müşterilerin fiziksel mağazaya gitmeden önce ürünleri internet üzerinden araştırdığının farkındaydı. Ancak müşteri tabanının dijital ortamdan fiziksel mağazaya geçiş sürecinde nasıl davranışlar gösterdiğini bilmiyordu. İnternet üzerinden alışveriş yapan kullanıcılarının önemli bir kısmı, şirketin bağlılık kartını kullanarak internet sitesine giriş yapıyor. Bu sayede, giriş yapan kullanıcılardan gelen trafikle sonrasında bağlılık kartını kullanarak yapılan işlemler eşlenebiliyor. Petit Bateau da yenilikçi bir çalışma yürütebilmek için Google Analytics'ten yararlandı.

Yaklaşım

Petit Bateau, Google Analytics'e 36 günlük mağaza içi verilerini yükleyerek dijital ortamın mağaza içi satışlarda oldukça önemli bir rol oynadığını fark etti: Mağazadan alışveriş yapan her yüz kullanıcıdan kırk dört tanesinin alışveriş yapmadan önce siteyi ziyaret ettiği, mağaza içi alışveriş yapan kullanıcıların %9'unun ise fiziksel mağazada alışveriş yaptıkları gün siteyi ziyaret ettiği ortaya çıktı. Yaptığı harcama miktarı yüksek olan müşteriler, daha az harcama yapanlara kıyasla internette 3 kata kadar daha fazla araştırma yapıyor.

Yapılan diğer analizler, dijital ortamdan fiziksel mağazaya geçişin özellikle mobil platformda daha önemli olduğunu gösterdi. Petit Bateau'nun trafiğinin %34'ü mobilden geliyor ve bu oran gün geçtikçe artıyor. Siteyi mobil cihazlardan ziyaret eden kullanıcıların, masaüstü bilgisayarlardan ziyaret edenlere kıyasla mağazadan alışveriş yapma oranı %11 daha yüksek ve bu kullanıcılar, mağazalarda %8 daha fazla harcama yapıyor.

Dijital ortamdan fiziksel mağazaya geçiş sürecinde müşterilerin sergilediği davranışları belirlemek için Google Analytics'ten yararlanan Petit Bateau, mağaza içi satışlarla beraber eskiye kıyasla 6 kat daha yüksek olduğu kanıtlanan AdWords reklam harcamalarından elde edilen geliri tekrar hesaplayabildi.

Dijital ortamdan fiziksel mağazaya geçiş sürecinde müşterilerin sergilediği davranışları belirlemek için Google Analytics'ten yararlanan Petit Bateau, dijital pazarlamanın mağaza içi satışlar üzerindeki etkisini daha iyi görebildi. Bunun yanı sıra, mağaza içi satışlarla beraber eskiye kıyasla 6 kat daha yüksek olduğu kanıtlanan AdWords reklam harcamalarından elde edilen geliri tekrar hesaplamak için bu verilerden yararlanabildi.

Mağaza içi işlemleri bu şekilde dikkate alarak Petit Bateau; dijital pazarlama programlarını optimize edebildi, medya bütçesini paylaştırma konusunda daha bilinçli kararlar vermeye başladı ve hem dijital hem de fiziksel alışveriş ortamlarını kullanan müşteriler için daha iyi deneyimler tasarlayabildi.

Petit Bateau, NetBooster'dan aldığı ajans desteğinin yardımıyla bütçesini offline pazarlamadan dijital pazarlamaya kaydırıyor. Özellikle de genel arama terimleri üzerinden yeni müşteriler kazanmaya odaklanıyor. Şirket, Google Arama'ya yaptığı yatırımı önceki yıla kıyasla %60 artırdı. Yatırım masraflarının çoğunu iletişim ekibi üstlendi. Mobil teklifleri de %20 artırdı. Sonuç olarak arama bütçesinin mobile ayrılan payı, mobil trafiğin payını aşarak %43'e ulaştı. Bu sırada şirket içi iletişim departmanı, mağaza ekiplerinin müşterinin alışveriş yolculuğunda dijital ortamın ne kadar büyük bir rol oynadığını ve dijital alışveriş, göz atma, karşılaştırma ve satın alma eylemlerini teşvik etmenin önemini anlamasını sağlıyor.