Fundación Todo Mejora

Todo Mejora, intiharı ve homofobik zorbalığı önleme programlarıyla lezbiyen, gey, biseksüel ve trans bireylerin refah içinde yaşamalarını sağlamayı amaçlamaktadır.

Operasyon Büyüklüğü

Small

Sektör

İnsani Hizmetler

Hedefler

Ortak çalışmalarınızda daha verimli olun

Destekçilerinizle bağlantı kurun

Ürün

Sivil Toplum Kuruluşları için Google Workspace

Google Ad Grants

YouTube Kâr Amacı Gütmeyen Kuruluş Programı

Web Sitesi

https://www.todomejora.org

Güçlükler

Şili, Latin Amerika'da genç intiharlarının ve okulda şiddet olaylarının en fazla görüldüğü ülkelerden biridir. Şili ayrıca Ekonomik Kalkınma ve İşbirliği (OECD) ülkeleri arasında intihar vakalarında en fazla artışın görüldüğü ikinci ülkedir1. Ulusal verilere göre, hiçbir şey yapılmazsa dört yıl içinde neredeyse her gün bir genç, hayatını sonlandırıyor olacak2. UNICEF, Sosyal Gelişim ve Eğitim Bakanlıkları ve Todo Mejora'nın yaptıkları araştırmalar tutarlı olarak gösteriyor ki gençlerin cinsel yönelim, cinsel kimlik ve ifade nedeniyle evde, okulda ve toplumda şiddet görmeleri yaygın olarak karşılaşılan bir durum3. Birçok olayda okul personelinden LGBT-fobik sözler duyulmasına rağmen ebeveynlere haber verildiğinde bile ebeveynler veya yöneticiler nadiren bu konuda harekete geçmektedir4. Todo Mejora, çocukların ve gençlerin ayrımcılığa uğradıklarında, aileleri tarafından reddedildiklerinde ve homofobik zorbalığa maruz kaldıklarında ne olursa olsun değerli olduklarını ve desteklendiklerini hissettikleri bir alan oluşturmak için çabalamaktadır.

Todo Mejora bu güvenli alanı oluşturmak için süreçlerini kökten değiştirmek üzere teknolojiye yöneldi. Ekip, kurumsal hafıza oluşturmak ve geçmişini (dokümanlar, fotoğraflar, videolar, kişiler vb.) muhafaza etmek için bir merkezi bilgi noktası oluşturması gerektiğinin farkındaydı. Bunun için de sıradan bir dosya dolabından daha fazlası gerekiyordu. Todo Mejora daha fazla ortak çalışma faaliyeti gerçekleştirerek etkinliğini ve verimliliğini artırmayı amaçlıyordu.

Birçok sivil toplum kuruluşu gibi Todo Mejora da hedef kitlesine, yani bilgi ve yardım arayan LGBT çocuklar ile gençlere ulaşmanın yeni yollarını bulmaya odaklanmak istiyordu. Bunu yaparken Şili nüfusu arasında markayla ilgili farkındalığı da artırmayı umuyorlardı. Daha geniş bir kitleye ulaşmak, özellikle dijital kanallar aracılığıyla daha fazla bağışçı ve gönüllü çekmek açısından son derece önemliydi.

Hikaye

Todo Mejora, LGBT gençlik kitlesine ulaşma şansını artırmak için Google Reklam Bağışları'nı kullanmaya karar verdi. Hazırladıkları reklamın hem umut ve destek mesajı vermesini hem de ilave kaynaklara ulaşmak için bir kapı görevi görmesini umuyorlardı. Örneğin, endişeli bir kullanıcı "intihar düşünceleri"ni Google'da aradığında Todo Mejora'nın sakinleştirici bir mesaj ve intihara alternatifler sunduğu reklamını görüyordu. Kuruluş ayrıca "İntihar etmek istiyorum", "Kendimi öldürmek istiyorsam kimi aramalıyım?", "İntihara kalkışan kızımı nereye götürmeliyim?", "Yardım et, ölmek istiyorum" gibi arama terimlerini de analiz etti. Bu duygusal bir süreç olsa da ekip zor zamanlarda destek arayan kullanıcılarla bağlantı kurmanın ne kadar önemli olduğunu anladı.

Todo Mejora ayrıca operasyonlarını yürütmek için Google Workspace'i kullandı. Bu kapsamda, ekibini bir araya getirmek için sınırsız sayıda kullanıcı hesabından ve kullanıcı başına 30 GB depolama kapasitesinden yararlandı. Ekip şimdi tüm günlük işlerini Gmail, Google Drive ve Google Takvim'i kullanarak yapıyor.

Görsel mesajın genç nüfus için ne kadar önemli olduğunu anlayan Todo Mejora, Şili'deki LGBT gençlik topluluğuna ilham kaynağı olacak kişisel beyanları paylaşmak için de YouTube'dan yararlandı. Ekip, bağış toplamak gibi önemli hedeflere ulaşmak ve misyonunun tanıtımını yapmak için videolarında harekete geçirici mesaj yer paylaşımını kullandı.

"Bizi en çok şaşırtan şey, işe yaraması oldu. İnsanların Google.com'u kullanarak neler aradıklarını görmek ilginçti. Mesela, "İntihar etmek istiyorum", "Kendimi öldürmek istiyorsam kimi aramalıyım?", "İntihara kalkışan kızımı nereye götürmeliyim?", "yardım et, ölmek istiyorum". Bu, acı verici olsa da durumu tüm çıplaklığıyla gözler önüne seriyordu. Bizi de, bize ihtiyacı olanlara destek vermek için Google Reklam Bağışları ile reklamlar hazırlamaya ve çalışmalarımızı güçlendirmeye teşvik etti.

Julio C. Dantas, Todo Mejora'nın Kurucusu

Etki

Bir gün 19 yaşında bir kız destek kanalları aracılığıyla Todo Mejora'ya ulaşarak şöyle dedi: "Depresyondayken nasıl intihar edeceğimi Google'da aradım. Arama sonuçlarımda vakfınız "Todo Mejora" ("Her şey iyi olacak" anlamına geliyor) karşıma çıktı. Bunu görmek beni gülümsetti ve neden yaşamaya devam etmem gerektiğini bana hatırlattı.” Basit bir Google aramasında başka bir seçeneği de tercih edebilirdi. Ancak bunun yerine destek kanalı üzerinden uzmanlarımızla konuşarak yardıma ulaştı. O gün Google Reklam Bağışları'nın yardımıyla bir hayat kurtardık!

Bu umut verici mesajlar LGBT gençlerin zor durumların üstesinden gelmelerine ve gelecekte bir ışık görmelerine yardımcı oluyor. Todo Mejora, Sivil Toplum Kuruluşları için Google ile iş ortaklığına başladığından beri rakamları üzerindeki etkiyi de açıkça gördü. Ekip, 2015'te Google Arama üzerinden sağlanan trafiğin 2016'da %20 arttığını gözlemledi. 2015'te web sitesi trafiğinin %55'i sosyal medya üzerinden gelirken %28,6'sı Google Arama'dan geliyordu. 2016'da ise bu ikisi yer değiştirdi. Sosyal medya, ziyaretçilerin %33,12'sini getirirken Arama üzerinden gelen ziyaretçilerin oranı %49,59'a yükseldi.

Reklam Bağışları sayesinde artan trafik, Todo Mejora'yı destek kanallarını genişletmeye teşvik etti. Bu yıl intihar destek hattı hizmetini haftada 2 saatten 7 saate çıkaran sivil toplum kuruluşu, önümüzdeki yıl haftada 30 saate çıkarmak için çalışmalarını sürdürüyor.

Bugün Todo Mejora günlük işlerinin %100'ünü Sivil Toplum Kuruluşları için Google Workspace'i kullanarak yapıyor. Yapılan tüm işler Google Drive'da depolanıyor. Ekip, depolama işlemi için başka hizmet veya ürüne ihtiyacı olmadığına karar verdi. Bu sayede ekip tüm dokümanlara kolayca erişilebiliyor ve dokümanları muhafaza edebiliyor. Bu durum bir bütün olarak ekibin çalışmalarının derinliğini ve kapsamını genişletmesi hususunda hayati bir rol oynadı.

Todo Mejora, kuruluşu büyütmek ve güçlendirmek amacıyla Sivil Toplum Kuruluşları için Google programından yararlandı. Bu sayede Latin Amerika'daki LGBT gençlerin hayatlarını kurtarmaya odaklanabildiler.

1OECD (2016). Düşük Performans Gösteren Öğrenciler: Neden Geride Kalıyorlar ve Başarılı Olmalarına Nasıl Yardımcı Olabiliriz? PISA. OECD Publishing. Paris
2 Ministerio de Salud de Chile (2013). Situación Actual del Suicidio Adolescente en Chile, con perspectiva de Género [Cinsiyet Perspektifinden Şili'de Genç İntiharlarının Mevcut Durumu]. Programa Nacional de Salud Integral de Adolescentes y Jóvenes. Şili.
3 Fundación Todo Mejora (2016). Encuesta Nacional de Clima Escolar. Experiencias de Violencia e inseguridad Escolar de Estudiantes Lesbianas, Gays, Bisexuales y Trans [Ulusal Okul Ortamı Araştırması. Lezbiyen, Gey, Biseksüel ve Trans Öğrencilerin Okulda Yaşadığı Güvensizlik ve Şiddet ile İlgili Deneyimleri]. Fundación Todo Mejora. Şili.
4Berger, Christian (2015). Bullying homofóbico en Chile: Investigación y Acción [Şili'de Homofobik Zorbalık: Soruşturma ve Eylem]. Fundación Todo Mejora. Şili.

Diğer kuruluşların, etki oluşturmak için Sivil Toplum Kuruluşları için Google'ı nasıl kullandıklarını keşfedebilirsiniz.