GoogleAnalytics

Çok Kanallı Dönüşüm Hunileri

Son tıklamanın ötesine geçin. Pazarlama kanallarınızın satış ve dönüşüm oluşturmak üzere birlikte nasıl çalıştığını öğrenin.

Genel Bakış

Müşterilerinizin araştırma, karşılaştırma ve satın alma kararı verme süreçleri farklı zamanlarda ve farklı yerlerde gerçekleşir. Bu nedenle, getiriyi yalnızca son tıklamayı temel alarak ölçmek, resmi tam olarak görememenize ve en değerli müşterilerinize nasıl ulaştığınız konusunda önemli bilgileri büyük olasılıkla kaçırmanıza neden olur.

Google Analytics'teki Çok Kanallı Dönüşüm Hunileri, farklı dijital kanallar arasındaki etkileşimleri incelemenize olanak tanır ve bu kanalların satış ve dönüşüm sağlamak üzere birlikte nasıl çalıştığını gösterir. Daha da önemlisi, bu araç, reklam yatırımları konusunda hem makro düzeyde (hangi kanalların seçileceği) hem de mikro düzeyde (örneğin, hangi anahtar kelimelerin ve reklam yerleşimlerinin seçileceği) önemli pazarlama kararları almanıza yardımcı olur.

Nasıl çalışır?

Çok Kanallı Dönüşüm Hunileri aracındaki beş rapor, dönüşümden veya satın almadan önceki 30 gün içinde müşterilerinizin hangi kanallarla etkileşime geçtiğini gösterir. Bu raporlar, aşağıda belirtildiği gibi önemli metrikler sağlar:

  • Desteklenen dönüşümler, farklı kanalların dönüşümler üzerinde nasıl ve ne zaman etkili olduğunu gösterir
  • Gecikme süresi, dönüşüme kadar geçen süreyi anlamanıza yardımcı olur
  • Yol uzunluğu, dönüşümden önceki etkileşimlerin sayısını gösterir
  • En iyi dönüşüm yolları, müşterilerinizin izlediği gezinme rotalarını gösterir

Çok Kanallı Dönüşüm Hunilerini neden kullanmalıyım?

  • Tüm dijital pazarlama kanallarınızı tek bir yerde görüntüleyebilirsiniz
  • Pazarlama çalışmalarınızın değerini daha iyi anlayabilirsiniz
  • Müşterilerinizin satın almadan veya dönüşüm gerçekleştirmeden önce yaptığı işlemleri tüm yönleriyle görebilirsiniz
  • Pazarlama çalışmalarınızı kanal performansına göre iyileştirebilirsiniz
  • Dijital pazarlama bütçelerine ilişkin doğru kararlar alabilirsiniz

Müşteri başarı öyküsü

ONYX HOSPITALITY GROUP

"Çok Kanallı Dönüşüm Hunileri, müşterilerin tüm kanallarımızdan sitemize nasıl ulaştığını ve dönüşüm gerçekleştirdiğini görmemize olanak tanıyor. Çevrimiçi pazarlama faaliyetlerimize yalnızca son tıklanan kanallar olarak bakmak yerine, kanalların ve başarı düzeyleri farklılık gösteren adımlarının kombinasyonları olarak bakarak, bu faaliyetlerimizle ilgili ilişkilendirme analizi yapmamıza olanak sağlıyor."