Google tarafından kullanılan çerezlerin türleri

Google web sitelerini ve reklamlarla ilgili ürünleri çalıştırmak için farklı çerez türleri kullanırız. Aşağıda tanımlanan çerezlerin bazıları veya tümü tarayıcınızda depolanabilir. Çerezleri görüntüleyebilir ve tarayıcınızda yönetebilirsiniz (mobil cihazlar için olan tarayıcılar bu olanağı sağlamayabilir).

Kullanım kategorisi Örnek

Tercihler

Bu çerezler; web sitelerimizin, tercih ettiğiniz dil veya bulunduğunuz bölge gibi ayarlara göre, sitelerin çalışma veya görüntülenme biçimini değiştiren bilgileri hatırlamasını sağlar. Örneğin, bir web sitesi, bulunduğunuz bölgeyi hatırlayarak o bölgeyle ilgili hava raporları veya trafik haberleri sağlayabilir. Bu çerezler aynı zamanda Web sayfalarının metin boyutunu, yazı tipini ve kişiselleştirebileceğiniz diğer unsurlarını değiştirmede size yardımcı olabilir.

Bir tercih çerezinde saklanan bilgilerin kaybı Web deneyimini daha az işlevsel hale getirebilir ancak çalışmasını engellememelidir.

Çoğu Google kullanıcısının kendi tarayıcılarında 'PREF' adı verilen bir tercih grubu çerezi bulunur. Tarayıcı, isteklerle birlikte Google sitelerine bu çerezi gönderir. PREF çerezi, tercihlerinizi ve diğer bilgileri, özellikle de tercih ettiğiniz dili (ör. Türkçe), sayfa başına kaç tane arama sonucu görüntülenmesini istediğinizi (ör. 10 veya 20) ve Google'ın Güvenli Arama filtresinin açık olmasını isteyip istemediğinize ilişkin bilgileri depolayabilir.

Güvenlik

Kullanıcıların kimliğini doğrulamak, giriş kimlik bilgilerini kullanarak sahtekarlık yapılmasını önlemek ve kullanıcı verilerini yetkisiz taraflara karşı korumak için güvenlik çerezleri kullanırız.

Örneğin, bir kullanıcının Google hesap kimliğine ve en son oturum açtığı zamana ait dijital imzalı ve şifreli kayıtları içeren, 'SID' ve 'HSID' adlı çerezleri kullanırız. Bu iki çerez birlikte, Web sayfalarında doldurduğunuz form içeriklerini çalma teşebbüsleri gibi pek çok türden saldırıyı önlememize olanak tanır.

İşlemler

İşlem çerezleri, web sitesinin çalışmasına ve ziyaretçilerin Web sayfalarında gezinmek ya da web sitesinin güvenli alanlarına erişmek gibi siteden bekledikleri hizmetlerin sağlanmasına yardımcı olur. Bu çerezler olmadan, web sitesi düzgün çalışamaz.

Örneğin, Google Dokümanlar'ın tek bir tarayıcıda birden fazla Doküman açmasına olanak tanıyan 'lbcs' adında bir çerez kullanırız. Bu çerez engellenirse, Google Dokümanlar düzgün çalışmaz.

Reklamcılık

Reklamları kullanıcılar için daha çekici, yayıncılar ile reklamverenler içinse daha değerli hale getirmek için de çerezler kullanırız. Çerezlerin yaygın kullanım örneklerinden bazıları reklamları bir kullanıcı için alakalı olan şeylere göre seçme, kampanya performansı raporunu iyileştirme ve kullanıcının zaten görmüş olduğu reklamların görünmesini engelleme amaçlıdır.

Google, Google Arama gibi Google mülklerinde reklamları özelleştirmeye yardımcı olmak için PREF, NID ve SID çerezlerine benzer çerezler kullanır. Örneğin, en güncel aramalarınızı, bir reklamverenin reklamlarıyla veya arama sonuçlarıyla önceki etkileşimlerinizi ve bir reklamverenin web sitesine yaptığınız ziyaretleri hatırlamak için bu tür çerezleri kullanırız. Bu kullanım, size Google'da özelleştirilmiş reklamlar göstermemize yardımcı olmaktadır.

Web genelinde sunduğumuz reklamlar için de çerezler kullanırız. Google dışındaki sitelerde kullandığımız ana reklam çerezimize "id" denmektedir ve tarayıcılarda doubleclick.net alan adı altında depolanır. _drt_, FLC ve exchange_uid gibi adlara sahip başka çerezler de kullanırız.

Bazen bir çerez, ziyaret ettiğiniz sitenin alanında ayarlanmış olabilir. DoubleClick ürünümüz söz konusu ise, ziyaret ettiğiniz sitenin alanında '__gads' adında bir çerez ayarlanmış olabilir.

YouTube gibi diğer Google mülkleri de size daha alakalı reklamlar göstermek için DoubleClick çerezlerini kullanabilir. Reklamlar ve YouTube hakkında daha fazla bilgi edinin.

Google ayrıca, temel amacı, reklamverenlerin, reklamlarını tıklayan kişilerden kaçının daha sonra ürünlerini satın aldığını belirlemesine yardım etmek olan dönüşüm çerezlerini de kullanır. Bu çerezler Google'ın ve reklamverenin, reklamı tıkladığınızı ve daha sonra reklamverenin sitesini ziyaret ettiğinizi belirlemelerine olanak sağlar. Dönüşüm çerezleri Google tarafından ilgiye dayalı reklam hedeflemesi amacıyla kullanılmaz ve bunlar yalnızca sınırlı bir süreyle kalır. Bu çerezler genellikle googleadservices.com veya google.com/ads alan adında ayarlanır. Dönüşüm etkinliklerini, kullandığınız farklı cihazlara bağlamak için dönüşüm çerezi verileri Google hesabınızla birlikte de kullanılabilir. Bu çerezlerden elde edilen verilerden yalnızca anonim dönüşüm verileri reklamlarverenlerle paylaşılır.

Dönüşüm etkinliklerini ölçmek diğer bazı çerezlerimiz de kullanılabilir. Örneğin, DoubleClick ve Google Analytics çerezleri de bu amaç için kullanılabilir ve ziyaret etmekte olduğunuz sitenin alan adında ayarlanabilir.

Oturum Durumu

Web siteleri genellikle kullanıcıların web sitelerinde neler yaptığına ilişkin bilgiler toplar. Bu bilgiler, kullanıcıların en sık ziyaret ettiği sayfaları ve belirli sayfalardan hata iletileri alıp almadığını içerebilir. "Oturum durumu çerezleri" adı verilen bu çerezleri, kullanıcılara daha iyi göz atma deneyimi sunmak üzere hizmetlerimizi iyileştirmemize yardımcı olması için kullanırız. Bu çerezleri engellemek veya silmek web sitesinin kullanılmasını engellemez.

Bu çerezler, aynı zamanda TBÖ'nün (tıklama başına ödeme) ve satış ortağı reklamlarının verimini anonim olarak ölçmek için de kullanılabilir.

Örneğin, YouTube'un belirli bir tarayıcı tarafından en son izlenen videoları kaydedebilmesi için 'recently_watched_video_id_list' adında bir çerez kullanırız.

Analytics

Google Analytics, ziyaretçilerin web sitelerinde ve uygulamalarında neler yaptığını web sitesi ve uygulama sahiplerinin anlamasına yardımcı olan, Google’ın ücretsiz analiz aracıdır. Ziyaretçilerin kimliklerini tespit etmeden bilgi toplamak ve web sitesi kullanım istatistiklerini Google'a bildirmek için bir dizi çerez kullanabilir.

Google Analytics piksel etiketi, web sitesi kullanım istatistiklerini raporlamaya ek olarak, yukarıda açıklanan reklamcılık etiketlerinden bazılarıyla birlikte Google mülklerinde (Google Arama gibi) ve web genelinde size daha alakalı reklamlar göstermeye yardımcı olmak için de kullanılabilir.

Analytics çerezleri ve gizlilik bilgileri hakkında daha fazla bilgi edinin.